ایرج طهماسب در جمع هیئت داوران سیوششمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان حضور دارد. او به همراه چهرههایی مانند علیرضا خمسه، محمدرضا شریفینیا، محمدعلی باشهآهنگر و مستانه مهاجر، آثار حاضر در بخش فیلمهای سینمایی بلند را داوری خواهد کرد.
سحر دولتشاهی از فردا ساعت 19، با بازپخش «مسافران» اثر رامبد جوان به تلویزیون میآید. این مجموعه کمدی اولینبار سال 88 پخش شد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. رامبد جوان، حمید لولایی، شقایق دهقان، حسن معجونی و نصرا... رادش از بازیگران سریال هستند.
قدرتا... ایزدی به زودی با دو برنامه، همزمان در تلویزیون و نمایش خانگی دیده خواهد شد. این بازیگر با برنامه طنز «چهارپایه» در راه شبکه سه است و از چهارشنبه هفته جاری نیز با «جوکر 2» به نمایش خانگی میآید. ایزدی اکنون فیلم کمدی «مفتبر» را نیز در حال اکران دارد.
جلیل شعبانی تهیهکننده باسابقه سینما، بر اثر عوارض بیماری مغزی درگذشت. او که از دو سال قبل درگیر بیماری و درمان بود و طی یک ماه گذشته در بیمارستان به سر میبرد، 12 مهر دارفانی را وداع گفت. شعبانی فیلم «قسم»، «منصور» و «سرهنگ ثریا» را در کارنامه دارد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نمایش خانگی
تعداد بازدید : 73
«غربت» به نمایشخانگی بازگشت
قسمت چهارم سریال «غربت» دیروز جمعه ۱۳ مهر ساعت ۸ صبح در نماوا منتشر شد.
به گزارش ایلنا، سریال «غربت» به کارگردانی امیر پورکیان که به دلیل برخی سوءتفاهمهای پیشآمده، مدتی پخش آن متوقف شده بود، با همراهی مدیران نماوا، عوامل «غربت» و مساعدت دادستانی و مجموعه ساترا، رفع توقیف شد.
در این سریال آناهیتا درگاهی، مهدی حسینینیا، بهاره کیانافشار، حسین مهری، ترلان پروانه و سوسن پرور ایفای نقش میکنند.
سریال «غربت» به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان از این پس طبق روال هر جمعه ساعت ۸ صبح از پلتفرم نماوا به طور اختصاصی پخش میشود.
اولین قسمت مجموعه «غربت» جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ در پلتفرم نماوا منتشر شد و پس از سه قسمت، از 4 شهریورماه انتشار این مجموعه با دستور دادستانی متوقف شد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گروه سینما و تلویزیون
تعداد بازدید : 132
ضیافت وحشت و معما
فصل سوم سریال موفق و پرمخاطب «از سوی» با نوآوریهایی در داستان و خلق موقعیتهای ترسناک از راه رسیده تا کماکان قابلیت میخکوب کردن طرفداران را داشته باشد
info@khorasannews.com
فصل سوم سریال محبوب «از سوی» بالاخره از راه رسید؛ یکی از خاصترین آثار سریالی در ژانر وحشت و معمایی. برای اینکه با اتمسفر این اثر بیشتر آشنا شوید تصور کنید در یک جاده زیبا در حال رانندگی هستید که صدای چند کلاغ که انگار آوازی نحس میخوانند به گوش میرسد و از جنگلی که داخل نقشه نیست، عبور میکنید؛ وارد شهری میشوید که صورت آدمهایش سرشار از ناامیدی است و ساعتی بعد میفهمید امکان خروج از این شهر عجیب و نفرین شده را ندارید. واکنشتان به چنین اتفاق ترسناکی چه خواهد بود؟ مایوس میشوید یا تلاش میکنید ماهیت این مکان عجیب را کشف و از آن فرار کنید؟ با معرفی و بررسی این سریال که فصل جدیدش در کنار آثاری چون «سیلو» و «جداسازی» یکی از مورد انتظارترین سریالهای سال 2024 بود، همراه ما باشید.
هیولایی از عمق تاریکی
وقتی سال 2022 عوامل پشت صحنه آثار معروفی چون «لاست» فصل اول سریال «From» را عرضه کردند، کمتر کسی انتظار چنین موفقیتی را برای این اثر داشت که پشت سرش پلتفرمی فراگیر و شاخص و بازیگران چندان معروف نبودند، اما «From» که شاید بتوان معادلی مثل «از سوی» برای آن در فارسی تعریف کرد با فرمی ایدهآل، فضایی رعبآور، ترکیب چند ژانر و در نهایت شخصیتپردازی جذاب توجه زیادی را به خود جلب کرد. داستان سریال با سفر خانوادهای معمولی آغاز میشود؛ آنها وارد شهری مرموز میشوند و کم کم میفهمند امکان خروج از آن را ندارند. اهالی شهر که همگی آنجا گیر افتادهاند، ادعا میکنند شبهای این شهر بهخاطر حضور موجوداتی عجیب با ظاهری انسانی و توانایی خاص در القای وحشت به ذهن انسانها خطرناک است. تنها یک شب حضور در این منطقه مخوف به خانواده تازهوارد ثابت میکند وارد مکان ترسناک و بازی خطرناکی شدهاند.
ترکیبی از سریالهای محبوب
«از سوی» را میتوان ترکیبی از چند اثر محبوب دانست؛ چون مثل «لاست» با تعدد شخصیت و نگاههای متفاوت آنها به زندگی و امید سروکار دارد، مثل «بازماندگان» روی آثار روانی یک عدم تعادل بزرگ در زندگی شخصیتها، به ویژه در مقیاس اجتماعی کار میکند و مثل سریال محبوب «دارک» اتمسفری تاریک، وحشتی ماورایی و لاوکرفتی (ناشناخته و عظیم) دارد. در نهایت مثل «واکینگ دد» شاهد تلاش شخصیتها برای بقا و شکلگیری ارتباطات خاص انسانی در دل یک بحران هستیم. قصه پررمز و راز، تعلیق زیاد، معماهای تازه و ... مدام اثر را از ورطه تکرار رها میکند. نکته جالب آن است که درست مثل «لاست» شاهد آن هستیم که در این شهر عجیب، انسانهایی از نژادهای مختلف و حتی مکانهای غیرمرتبط که الگویی در آن وجود ندارد، سر از این شهرکابوسوار درآوردهاند.
سریالی که ذهن را به چالش میکشد
«از سوی» اثری نیست که مبتنی بر یک اکشن سطحی باشد و مثل «واکینگ دد» ساده روایت شود، به همین دلیل مخاطب باید با ریتم، دیالوگهای زیاد، چالشهای روانشناختی شخصیتها و مهمتر از همه منطق اولیه قصه کنار بیاید. در اینصورت از تماشای اثری که مدام فرضیههایی تازه را در ذهن بیننده میکارد، لذت خواهد برد. در مقاطع مختلف این اثر، کنجکاوی بیننده مدام تحریک میشود و داستان هم با خساست به او پاسخ میدهد. مخاطب دوست دارد بداند چطور آدمهایی بیربط از نقاط مختلف ناگهان سر از آن شهر درآوردهاند؟ منشأ و ماهیت آن موجودات ترسناک چیست و با چه مکانیزمی امکان کنترل ذهن انسانها و حتی نفوذ به خوابشان را دارند؟ آیا شخصیتهای سریال مُردهاند و در دنیایی برزخی و شهری جهنمی هستند اما خبر ندارند؟ آیا تمام چیزهایی که میبینند یک آزمایش روانشناسی دیوانهوار و ترسناک است که میخواهد نوع مواجهه ذهن آدمها را با چنین کابوسی بررسی کند؟
فصل سوم چطور پیش میرود؟
درحالی که حس میشد فصل دوم سریال بهویژه در اپیزودهای آخر با کمی تکرار مواجه شده با دو شوک داستانی خوب مواجه شدیم که در اواخر فصل دوم و اوایل فصل سوم پیش رفت. سریال در دل اتفاقات پایانی به برخی از کنجکاویهای مخاطب هم پاسخ میدهد. کم کم مخاطب با ماهیت زمان در شهر آشنا میشود و بدون آنکه صریحاً اطلاعاتی دریافت کند، میفهمد روند ماجرا به چه ترتیبی بوده است. اینکه «از سوی» مدام ترفندی تازه برای قدرت بیشتر عناصر تاریک قصه دارد و همزمان میتواند به رغم اتفاقات تلخ، موازنه داستان را به نفع شخصیتهای اصلی حفظ کند و در تمام مسیر به دایره تکرار نیفتد، از نقاط مثبت آن است. ضمن آنکه کماکان لایه عمیقش را هم حفظ میکند تا صرفاً سرگرمکننده نباشد. اهمیت این نکات وقتی بیشتر میشود که یادمان باشد در بسیاری از آثار معروف مثل «واکینگ دد» موقعیتهایی تکراری با شخصیتهای تازه شکل میگرفت و اثر با یک فرمول ثابت و بدون نوآوری در چند خط زمانی و داستانی پیش میرفت؛ اما در «از سوی» با چیزهای جدیدی مواجهیم.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.